Sunday, February 26, 2012

Vernissage: Göran Olofsson

Var på Vernissage igår. Göteborgsfotografen Göran Olofsson träffade jag första gången på PlanketGBG 2009. Numera är jag även medlem i Göteborgs Fotoklubb där han är ordförande. Göran delar mitt intresse för gatufoto, och just nu visas ett antal av hans bilder på Lohrs Pocket MedMera vid kapellplatsen. Definitivt värt ett besök. Det samma gäller för Görans hemsida, som du finner här.

Göran Olofsson, fotograf, Göteborg, leica, göteborgs fotoklubb, leicaklubb, ordförande, vernissage, utställning, gatufoto, lohrs pocket medmera, med mera, bokhandel, galleri, kapellplatsen, landala torg, foto anders n
Göran Olofsson, fotograf, bredvid en av mina favoriter av hans bilder. Den föreställer elefanter på torget framför Flaggenhuset i Karlshamn (bilden till vänster). Många gånger har jag vandrat över det där torget. Aldrig har jag mött några elefanter där, än mindre lyckats fotografera några. Men Göran lyckades! Se elefantbilden på Görans hemsida. En annan favoritbild - gissa varför - hittar du här. (Foto Anders N)

1 comment:

Göran Olofsson said...

Tackar Anders för att du kom till vernissagen och den fina kommentaren om utställningen.
Dina favoriter är också mina.
Hoppas att vi ses på tisdag den 6
Göran