Wednesday, February 29, 2012

I min mobil klockan tre på eftermiddagen...

RRRRIIIIINNG!!!!

Mobilen? Var ligger den nu. Ah, där... 031? Göteborg alltså. Men inget bekant nummer, varken för mig eller mobiltelefonen.

-Ja hallå, det var Anders...
-Ja, tjena Anders.
-Hallå du.
-Allt bra med dig?
-Jo... (Vem f-n är du?)
-Kul att höra. Jag ringer från Göööta Energi!
-Jaha? (Ni är inte min elleverantör...)
-Jo, jag tänkte bara kolla en sak med dig.
-OK?
-Stämmer det att du har ett RÖRLIGT elavtal?
-Ja hördudu. Eftersom jag bor i en lägenhet där elen ingår, så vet jag faktiskt inte vilken sorts elavtal jag har.
-Jaså du. Men då är det bara att GRATULERA då.
-Jaha. Tack tack då.
-Då får jag önska dig en BRA DAG.
-Ja, tack det samma.
"KLICK"

Var han överhuvudtaget nykter den där? Nå, låt se. Eniro... 031-352 91 60. Nej, det var inte alls Göta Energi. Det var något som hette...Faceways AB? Vad tusan är det? Google... Jaha ja. Telemarketing. Men han försökte ju inte sälja något. Nej, det var å andra sidan inte lönt. Men min telefon är ju nixad. Fast det här var ju mobilen. Den går inte att Nixa. Men å andra sidan ska inte Telemarketing-företag ringa på mobilen heller. Enligt den här sidan kan man läsa att detta beslutats i ett avtal mellan SWEDMA och Sveriges CallCenter-förening. Men enligt ett direkt svar från Faceway på vemringde.se, så meddelar de att de inte bryr sig om detta avtal. Det låter föga seriöst. Nåväl, om de inte är värre än den här salongsberusade killen så må det väl vara hänt...Den här gången!

No comments: