Tuesday, November 17, 2015

Rimligt och rymligt...

förvaringsbox
Jag lämnade Piteå och Paltriket i sydligaste Norrbotten. Jag styrde min kosa inte hemåt som du kanske tror (eller hoppas, om du börjar bli trött på norrländska reserapporter och längtar efter skånska tågförseningar...) utan begav mig norrut igen. Först ett kort stopp i Luleå. Mer om den staden vid mitt senare och längre besök. Den här gången får du nöja dig med att beundra denna välfyllda förvaringsbox på bussterminalen.

Till ett rimligt och rymligt pris rymde den hela min packning. Tre väskor, vagn samt dator och övrigt innehåll i min ryggsäck medan jag tog en promenad och lite lunch i väntan på vidare resa. Denna gång åt nordväst. Till Sveriges största och folkrikaste förvaringsskjul...

Då inte bilden ger boxen riktig rättvisa kan jag berätta att samtidigt som jag fyllde min så lyckades en person några meter till höger om mig nästan få in en hel cykel (!!!) i en annan box. En riktig cykel. Inte någon sådan där ihopfällbar sak. Och det tycker jag är ganska imponerande...

No comments: