Monday, July 15, 2013

Europaresan 9e: Från Sargans till...?

Sargans, Switzerland, Schweiz, Suisse
 Sargans. Samhälle i östra Schweiz. Knappt 5500 invånare.

Sargans, Switzerland, Schweiz, Suisse, mountains, berg
Fantastisk utsikt. Västerut (där jag kom ifrån...)

Sargans, Switzerland, Schweiz, Suisse, mountains, berg, alper, alpen, the alps
Österut (dit jag var på väg...)


Sargans, Switzerland, Schweiz, Suisse, gare, bahnhof, railroad, railway station, järnväg, station, järnvägsstation
Sargans är ett litet samhälle, men en viktig knutpunkt.
En större motorväg ligger i närheten. Tåg med många olika
destinationer passerar stationen. Själv klev jag av...

Sargans, Switzerland, Schweiz, Suisse, bus, bus terminal
...och beundrade utsikten. Sedan gick jag bort till bussarna
och klev på den gula till vänster. Busschauffören (som
pratade tyska) tittade på min biljett, noterade att dess
slutdestination var samma som hans egens, nickade vänligt
och startade motorn...

No comments: