Friday, July 5, 2013

Europaresan 6g: Gamla synagogan i Bergheim

synagogue, synagoga, synagog, synagoge
Medan övriga fotoklubbare jagade korsvirkeshus och vin
i Bergheim, passade jag på att vara lite kulturell...

synagogue, synagoga, synagog, synagoge, galleri, konstgalleri, art gallery
I stadens gamla synagoga fanns nu ett mysigt konstgalleri.
gammal trappa, trapphall, trätrappa, old stairs, staircase, stairwell
Konsten var fin, men mest spännande var
nog huset själv, och dess arkitektur och miljö...

 synagogue, synagoga, synagog, synagoge

synagogue, synagoga, synagog, synagoge


rosettfönster, rose window, catherine window, rosace, fenster rose, rosette

synagogue, synagoga, synagog, synagoge

gammal trappa, trapphall, trätrappa, old stairs, staircase, stairwell

Efter besöket i Bergheim var det kväll, 
vi åkte hem till hotellet i Colmar.
Det var fint med alla korsvirkeshus, och alla vinodlingar,
men jag kände mig ganska mätt på dem nu...

Nästa dag jag ville jag se och lära mig om något annat...

No comments: