Wednesday, December 23, 2015

Ett barn är fött på denna dag! (Årets mest omskrivna graviditet...

...på den här bloggen involverar inte någon prinsessa eller annan kunglighet. Du kanske minns att jag råkade springa på en rodnande spark och likaledes rodnande rullator mitt i deras mest intima stund. Det var i Råneå.

prinsessan sofia gravid kronprinsessan victoria madeleine madde vickan graviditet med barn

Jag lovade att återkomma med hur det gick senare. 9 dagar efter att jag beskådade parningsakten befann jag mig i Älvsbyn. Jag satt jag på en bänk vid busstationen och förtärde en improviserad lunch. Vem kör förbi mig, om inte...

norrländsk rullator korsning spark rullator sparkullator
En korsning mellan rullator och spark. En norrländsk rullator värd namnet. Jag kan naturligtvis inte vara 100% säker på att det var hen jag såg tillverkas i Råneå. Men om det är så så har hen ärvt sin faders korg och sin moders långa smala ben...

Och rodnade gjorde hen så fort jag lyfte kameran...

No comments: