Saturday, October 8, 2011

Modeblogg! Jag har köpt en handväska!

reddevil, reddevil, reddevil, modeblogg, handväska, tygkasse, tsyfpl, t'sy'f ~pl, foto anders n
Jag har köpt en handväska. Helt omedvetet. Jag trodde det var en tygkasse. Läckert svart, med en stor röd djävul på, och precis lagom stor för att få med sig en packe böcker hem på tåget. Jag hittade den på Myrorna, tillsammans med böckerna. Det var först när jag kommit ut ur affären och fingranskade prislappen som jag såg att det stod "Handväska". Nå, det gjorde väl detsamma, tänkte jag. Ingen skillnad. Tygkasse eller handväska. Trodde jag... När jag sedan burit den hela vägen till stationen, och hem från stationen... Nej, inte burit. SLÄPAT den hela vägen till och hem från stationen, så visste jag skillnaden. Tygkassar har handtag. Handväskor har axelremmar. De är betydligt längre, och kassen, förlåt väskan, släpade i marken hela vägen till Göteborg...

(Detta är som du ser ett modeinlägg. Jag vet att modebloggarna är de som har flest besökare, och jag vill ha fler läsare. Därför försöker jag smyga in ett och annat modeinlägg med jämna mellanrum. Leta gärna bakåt i bloggen så hittar du fler...)

2 comments:

Anonymous said...

Noterar ditt modeinlägg, men ställer mig tveksam till att det är en handväska. Av erfarenhet vet jag att den ser allt för praktisk ut för att vara en handväska...

T'syf ~pl said...

Jag tvivlar inte ett ögonblick på din expertis, men menar du att Myrorna ljuger? Att tygkassen som inte är en tygkasse utan en handväska, inte är en handväska, utan... Ja, vadå? Det vore ju förfärligt om man inte ens kan lite på Myrorna längre. Jag måste nog börja fingranska deras prislappar i fortsättningen. De kan i alla fall inte skylla på god tro, för det uttrycket existerar inte längre. Det sa Hasse Aro til en kompis till mig när han var ute och cyklade i TV häromdagen...