Sunday, May 8, 2011

Valborgslunch - Pasta Capri

Det blir inte så mycket matlagning när man är ute och åker hela dagarna. Så denna sällsynt läckra lilla lunch har jag naturligtvis inte tillagat själv, men den borde inte vara så svår. Pasta Penne, skinka, svamp, ost och lite grädde och så in med det i ugnen. Pasta Capri kallades rätten på den mysiga lilla pizzeria, precis bredvid Chalmers, där jag åt den. Jag kan inte hitta receptet på nätet, de Pasta Capri som finns där innehåller en massa skaldjur och andra allergener. Den här varianten var så god att jag gick tillbaka dit dagen efter, första maj, när Pagrotsky pratat färdigt och åt en till innan det var dags att åka hem...

6 comments:

Anonymous said...

Igår lagade jag någon slags soppa som såg så vedervärdig ut att jag fick äta den i totalt mörker. Märkligt det där, man kan äta i princip allt, bara man slipper se det. En metod jag rekommenderar.

T'syf ~pl said...

Mycket intressant. Jag har hört att smaksinnet i själva verket sitter i näsan, dvs att man kan äta vad som helst om man är täppt i näsan eller stoppar ett par proppar där. Naturligtvis måste det vara samma sak med synen. Däremot kan jag tänka mig andra problem med att äta soppa i beckmörker. Själv skulle jag behöva svabba golvet efteråt...

Anonymous said...

Kan meddela att mitt "kokihop" inte ens kom i närheten av det här, hur gör människan? Lyckas "svänga ihop något, bara sådär", och det ser alltid aptitligt ut....Jag anar oråd, ugglor i mossen, begrada hundar och annat fuffens
http://www.underbaraclara.nu/191956/2011/05/08/kokihop/

Anonymous said...

Gogglade just ugglor i mossen, tydligen härstammar det från ulv i mossen, till och med ordspråken fifflas det med...

T'syf ~pl said...

Säkert fuffens. Förefaller vara smygreklam för ett par radioprogram och säkert kommer det snart en kok- och pysselbok också. Ingenting går att lita på nuförtiden. Häromdagen lärde jag mig att Göteborgskex tillverkas i Kungälv. Snart kommer det väl att visa sig att Ramlösa i själva verket kommer från Landskrona...

Anonymous said...

Jag tror faktiskt det redan finns på markanaden....