Tuesday, May 17, 2011

En sammanfattning, men inte ett slut...

Min uppfattning om valdeltagandet var alltför optimistisk. Jag tyckte inte 50% lät särskilt bra, men det visade sig att det totala deltagandet i hela länet var...håll i dig nu...44,17% Jämfört med det vore 50% förvisso fantastiskt. Men även valfunktionärerna var för optimistiska. Valdeltagandet i mitt distrikt var...28,31%!!! Så jag står fast vid min teori...

Igår måndag gav jag mig ut på den här vårens sista västsvenska resa. Den gick via Borås. Där träffade jag en trevlig dam som jag sedan satt och pratade med länge på tåget. Läs hennes version av mötet här...

Även om den västsvenska resan nu är slut för mig, så kommer du som läser den här bloggen att få fortsätta den ett tag till. Jag ligger nämligen efter ganska ordentligt med rapporteringen. Och om en månad påbörjar jag årets skånska resa. Dessförinnan ska jag försöka hinna med en Blekingeresa.

Nu måste jag lägga mig. I morgon ska jag upp tidigt. Jag har för avsikt att dokumentera två årliga traditioner under dagen.

Avslutningsvis vill jag skicka en speciell hälsning till alla från Norge som läser den här bloggen, och alla namnsdagsbarn som gör det. Grattis!

1 comment:

Anonymous said...

Jag uppmärksammar din lyckönskning och tackar!