Wednesday, February 10, 2016

Telefonsamtal med sjukvården

RRRIIING!

Hm? Dolt nummer? Det brukar betyda sjukvård. Kan det vara den vårdinrättning här i Göteborg som jag besökte häromdagen för att ta blodprov? Har de slarvat bort blodprovet och vill att jag ska ta ett nytt? Eller har de redan hunnit kontrollera det och upptäckt att mitt levervärde är så illa att jag måste läggas in direkt? Huva...

-Nilsson.
-Hej! Det är Eva från Hornstulls vårdcentral.


Hornstull? Hörde jag rätt? Nej, hon måste ha sagt något annat...

-Jaha? Hej...
-Hej...
-öh...?
-Du har ringt och sökt mig.
-Nej....
-Inte?
-Nej. Jag har inte ringt någon vårdcentral idag.


Jag har faktiskt inte ringt någon alls idag. Inte ens mailat.

-Har du inte telefonnummer 07xxxxxxxx?
-Jo. Absolut. Men jag har inte ringt...var sa du att du jobbade?
-Hornstulls vårdcentral.
-Som ligger...?
-På Hornsgatan...Hornsgatan 133.
-I Stockholm?
-Ja
-Och jag bor i Göteborg. Så nej...
-Ok. Hejdå.
-Hejdå...


En till till samlingen. Jag undrar vem i den okända familjen Nilsson det var hon egentligen skulle ha tag på. Linus? Eller Olivia? Eller någon av alla de andra...

No comments: