Monday, February 22, 2016

På väg mot resans mål...

Som jag tidigare skrivit så blir man bortskämd av att bo nära järnvägsstationen. Man blir tidsoptimist. I sista ögonblicket baxade jag min vagn med tre väskor plus en ryggsäck genom tunneln under spåren. Men jag hann ombord. Tågvärden kom. Hen undrade vart jag skulle. Jag räckte fram mitt fantastiska resekort. För sista gången...

-Så långt jag kan komma på det här. Och sedan lite till...

Det gick bra att köpa tilläggsbiljett ombord på tåget. Naturligtvis. Det är bara på SJ- och Öresundståg och liknande som de påstår något annat... Men tågvärden fick gå iväg och kolla upp hur mycket jag egentligen skulle betala...

Vart jag var på väg? Du kan få gissa...

Jag kan säga så mycket som att jag kvällen före hade varit och inhandlat 150 näsdukar.

Norrland
 Norrland från tåget...
(Foto Anders N)

No comments: