Wednesday, February 17, 2016

Medlemstäcket. (En oväntad sängkamrat...)

Jag har tidigare nämnt att jag är medlem i STF. Sveriges Turistförening. För att få rabatt på vandrarhem när jag är ute och reser. Jag har också nämnt att av de sex vandrarhem jag bebodde under min Norrländska resa var fem inte anslutna till STF. Jag bodde där ändå. Fyra av dem var billigare än närmaste vandrarhem som tillhörde STF. Även med medlemsrabatten borträknad. På det femte stället var STF:s vandrarhem billigare, men tyvärr också fullbokat.

Det enda vandrarhem jag bebodde som var anslutet till STF, det vill säga Pajala camping, gick inte att boka via STF:s hemsida. Ingen ledig stuga, stod det. När jag bokade samma camping via en annan sajt gick det däremot bra. Då fanns det en ledig stuga. Men jag fick ingen STF-rabatt...

Vandrarhemmet i Boden hade ett oslagbart läge. Tyvärr var det inte anslutet till STF. Eller?

Svenska turistföreningen

Mitt täcke tillhörde uppenbarligen STF. Det upptäckte jag när jag städade rummet. Sista morgonen i Boden. Första dagen på min första norrländska resas sista del...

No comments: