Tuesday, March 1, 2011

Telefonterroristen ska bytas ut...

Efter att ha blivit uppringd tre gånger i natt mellan klockan 23:45 och 00:00, skrev jag ett nytt mail till mitt IP-telefonibolag. Jag bad dom kolla upp vad det var för en idiot som ringer mig hela tiden. Idag fick jag svar. "Det verkar som om det är något fel på din teledosa. Vi skickar en ny". Där ser man. Det är ju frustrerande att bli väckt mitt i natten och telefonterrad av sitt eget telebolag, men skönt att de försöker göra något åt saken. De erkänner problemet, och försöker lösa det, istället för att skylla det på mig, som kabelTV-bolaget brukar göra.

3 comments:

Anonymous said...

Jag förstår din lättnad, men kan samtidigt känna lite sorg över att den här följetongen är över.

T'syf ~pl said...

Jag förstår din sorg, men kan trösta dig med att:

1: Det är långt ifrån säkert att följetongen är över. Baserat på min erfarenhet av tidigare följetonger.

och

2: Även om den skulle vara det, så kommer en ny snart att dyka upp. De brukar göra det. Frågan är bara var. Min teori är husborrarna, de har inte hörts av på länge, men det hänger en lös sladd utanför min dörr. När som helst sitter borren i min ytterdörr...

Anonymous said...

Lycka!