Thursday, August 25, 2011

Nej, en dag till blev det...en helg...och vilken helg!

hav, glittrande, vatten, glitter, blänk, sol, sommar, strand, listerlandet,hällevik, blekinge, foto anders n
Glittrande hav i Hällevik, i lördags (Foto Anders N)
Sommaren var inte riktigt slut i fredags. Det blev en lördag också. På Söndagen var Eric Saade på besök i Olofström, för att uppträda på Metalldagen, och jag hade tänkt bege mig dit. Knäppa några bilder. Jag har hört honom live en gång förut, men inte sett honom vad jag minns. Har inga bilder, eller minnen, av honom i alla fall. Fanns en betydligt intressantare person i närheten att koncentrera mig och kameran på den gången. Men det blev inga Saade-bilder den här Söndagen heller. Jag var bakis. Fick gå och lägga mig igen efter frukost. En ovanlig känsla för en ofrivillig nykterist som jag själv. Det var inga starka saker jag var full på denna Söndag, utan mest god mat och framförallt många trevliga bekanta. Och en icke oansenlig mängd av något slags kulformade ostbågar... Kameran var också full. Naturligtvis. Min debut som bröllopsfotograf, även om jag har filmat ett par förut. Jag jobbade hårt hela dagen, men hann faktiskt också med att vara lite gäst också. Kvällen dessförinnan den allra första svensexan jag närvarat vid. Det var alltså två väldigt sena kvällar på rad, och dessförinnan hårt arbete. Då kanske man får lov att vara lite bakis. På dagen innan svensexan dokumenterade jag förberedelser. Och sedan alltså bröllopet och därpå följande festligheter långt ut på natten. Bilderna från dessa dagar får du inte se ännu, först ska de sorteras, sedan photoshoppas och sedan ska naturligtvis brudparet själva få ta del av dem innan de dyker upp någon annanstans. Bilden här ovanför kan jag ju bjuda på så länge. En sällsynt vacker backdrop som brudparet fixat till sitt bröllop. Utsikt från stranden i Hällevik. På Listerlandet. Du får hålla till godo med den bilden, och kanske med filmen Bröllopsfilmaren som jag skrev och regisserade efter att jag hade dokumenterat mitt första bröllop, så länge...

No comments: