Wednesday, August 31, 2011

Inget för de med känslig mage...

Idag är det deadline för en novelltävling med vampyrtema som jag tänkte vara med på. Jag är så gott som färdig med min novell. Jag har sett på Twilight (bättre än väntat, med två undantag: De uppspeedade sekvenserna, som gav mig Keystone Kops-associationer och så naturligtvis Vampyrbaseball... Kom igen...) och läst Låt den rätte komma in (Lysande, så här långt i alla fall. Jag har ett par kapitel kvar...) för inspiration. Enligt reglerna måste novellen innehålla minst en vampyr, och det gör den. Dessutom innehåller den en smula svart humor och en stor dos äckel. Nästan så att det vänder sig i magen på mig när jag själv läser den. Ingenting för den som har känslig mage alltså... Nu ska jag äta lite, om jag klarar av det, sedan ska jag in till stan och hämta biljetter till morgondagens dags- och kvällsutflykt (Ska han nu ut och resa igen? Han gör inget annat än reser den där...) samt ge mig ut på lite storviltjakt. Ja, var inte orolig. Storviltjakt med kamera, naturligtvis.

No comments: