Thursday, August 25, 2011

Den tredje galaxen...

galax, galaxy, kitchen, i köket, foto anders n
Den tredje galaxen (Foto Anders N)
Förresten så hittade jag en galax till. När jag städade. Du ser själv. Jag är alltså tillbaka i Göteborg sedan igår kväll. Idag har det mest blivit en massa städande. Jag önskar att jag hade kunnat säga att jag städade ordentligt i våras innan jag åkte hem, så att det var rent och fint när jag kom hem nu igen (Ja, jag åker hem både när jag åker till Blekinge och till Göteborg nuförtiden). Men så var det naturligtvis inte. Det är väl inte direkt rent nu heller, men betydligt renare i alla fall. Och naturligtvis så har det borrats i väggarna hela förmiddagen. Som alltid i det här huset. Jag tror det var grannen mittemot som fick det sedan länge utlovade bredbandet nu. Jag ska berätta lite mer om vad som hänt här medan jag varit borta, men det får bli i ett senare inlägg. I kväll ska jag till den ena fotoklubben och dricka te och äta kakor. Och kanske se en och annan bild också. Men först ska jag laga mat i mitt eget kök för första gången på tre månader ungefär. Igår kväll orkade jag inte. Det blev en kebabrulle. "Det var länge sedan" sa kebabmannen nere vid torget. "Samma som vanligt? Rulle med vitlökssås?". Jag är fortfarande imponerad över att han kommer ihåg mig. Det kan förstås vara för att jag är så förutsägbar. Men just precis nu, ska jag alltså bege mig till min lilla kokvrå. Kanske blir en bild av resultatet här så småningom. Vad det blir? En Carbonara, naturligtvis...

No comments: