Friday, April 29, 2011

Mest lyckade tvättandet hittills?

Har precis varit nere i tvättstugan och fyllt två maskiner. Det var ju igår jag skulle haft hemmadag, men eftersom jag först fick oväntat besök och sedan skulle till fotoklubben och var tvungen att fixa till mina bilder till utställningsdiskussionen på mötet så blev det inte så mycket tid till något annat. Så det blir hemmahalvdag idag också. Tvätta och postärenden och så kanske lite mat om man hinner. Kanske hinner åka ut lite på eftermiddagen.

Men det var tvättandet jag tänkte berätta om. Jag har samlat på mig rätt mycket tvätt, dels så glömde jag bort en tvättid jag hade i samband med föräldrarnas besök häromveckan, men framförallt så går det åt mer kläder när man är ute på heldagsfotograferingar än när man sitter hemma och klipper film. Jag kom ner till tvättstugan tio minuter före tiden, där var tomt och tyst. Ingen som försökte snylta på min tvättid. Båda tvättmaskinerna föreföll fungera, torktumlaren pratade vid en snabb kontroll svenska idag och Flusenfilterklappen var ordentligt förseglad med två stora bitar silvertejp. Visserligen var den lilla luckan som döljer nödtömningsspaken på tvättmaskinen borta på båda maskinerna, men det är ju rent kosmetiskt och påverkar inte funktionen. Jag fyllde mina maskiner och la i tvättmedel. Inga tvättmedelsrester i någon av maskinerna heller. Dörren gick lätt att låsa och korridoren var fri från katter och chokladsås. Två tvättar startade och klockan hade ännu inte slagit tio. Låt se om det fortsätter lika bra...

No comments: