Wednesday, April 27, 2011

Från Kinna till Kina

kinna, marks kommun, kyrka, hemköp, gata, svensk småstad, ort, samhälle, by, västergötland, sjuhärad, sweden, swedish, town, village, foto anders n
Kinna, Marks kommun (Foto Anders N)
Nu är klockan 2.17 på natten mellan Tisdag och Onsdag så följaktligen är det egentligen i morgon, fast jag skriver som om det vore idag som jag tillbringade den ljusare delen av dagen i Marks kommun, närmare bestämt i huvudorten Kinna, men också i Skene och en kort visit i Örby. När mörkret började närma sig lyckades jag med viss svårighet ta mig hem via Borås, och klarade mig utan att komma i närheten av den stora trafikolyckan vid Landvetter. Den mörkare delen av dygnet, de senaste timmarna, har jag tillbringat med att försöka föra över tjugo bilder till en server i Kina. Nu äntligen vågar jag tro att de har fastnat. Det blir godnatt, och mer om utflykten, framförallt fler bilder, blir det nästa hemmadag. Vilket bör bli torsdag eller fredag. Natti natti!

No comments: