Monday, January 4, 2016

Välkommen till Finland (en gång till, för jag glömde en sak...)

Det kan vara bra att gå igenom sitt gamla material ibland. När jag sammanställde bloggårskrönikan häromdagen kom jag ihåg ett par saker jag hade glömt. För tillfället kommer jag bara ihåg en av dem. De andra kommer jag att berätta så fort jag kommer ihåg dem igen...

Du minns kanske att jag, under min första färd genom Tornedalen, var osäker på om jag var i Sverige eller Finland. Min telefon var helt övertygad om att jag var i Finland:

SMS Välkommen till Finland

Men det var jag aldrig. Inte då.

Under veckan i Haparanda gick jag däremot över till Finland minst en gång om dagen. Ibland bara för att handla, men ett par gånger gick jag långpromenader över till det finska fastlandet och en gång hela vägen till Nedertorneå.

Inte en enda gång under hela veckan märkte telefonen att jag bytte land.

Det är inte lätt att vara en Dumfån...

No comments: