Thursday, June 26, 2014

Från ett vått Värmland till ett strålande Skåne...

Du har kanske noterat att inläggen från min kalla och fuktiga Värmlandsresa har tunnat ut på sistone. Det beror inte på att resan tog slut i Torsby, tvärtom var jag bara halvvägs, utan snarare på att sommaren har kommit till Blekinge och Skåne. Det känns mest deprimerande att försöka tänka mig tillbaka till det våta Värmland när solen blänker i hagelskurarna utanför fönstret. Årets skånska resa börjar inte officiellt förrän den 7 juli, även om jag redan har hunnit med att nosa en hel del på mitt västra grannlän. En bidragande orsak till årets sena startdatum är naturligtvis tågstrejken. Den är avblåst nu, men innan dess hann jag med ett par korta strejkstudieresor med det fåtal tåg som gick. Rapport följer någon av de närmaste dagarna. Det våta Värmland återkommer förmodligen i höst...

No comments: