Thursday, June 27, 2013

Lägesrapport 2013-06-27

skogsväg, mörk skog, väg, forest, woods, dark, road, foto anders n, tsyfpl
Det har hunnit hända en hel del sedan min senaste lägesrapport. Jag är nu i Blekinge, och min skånska resa har påbörjats lite försiktigt. Den bör komma igång på allvar från och med Måndag i nästa vecka. Jag har redan hunnit med ett längre tågstrul, om vilket jag kommer att rapportera inom den närmaste framtiden. Jag ska bara hinna bli klar med rapporteringen från min Europeiska resa först. Annars kommer du, eller kanske framförallt andra, mer oerfarna läsare av denna blogg att bli helt snurriga. Ena dagen är jag i Basel och den andra i Eslöv. Det går ju inte... Har dokumenterat midsommarfirandet i Olofström och den nya sevärdheten i en sydlig grannstad. Även dessa bilder kommer. Har jobbat vidare med mitt stora, ännu hemliga, västblekingska fotoprojekt. Nu till månadsskiftet är det ett antal deadlines. Jag är nästan färdig med en bild till en tävling. Den föreställer en stad som jag aldrig har besökt (men länge velat besöka). Än mindre fotograferat. Men bara för att jag aldrig varit där, så ska jag väl inte låta det hindra mig att ställa upp i tävlingen? Kanske det rent av kan leda till att jag kommer att kunna åka dit? Jag hoppas i alla fall det...

No comments: