Monday, September 27, 2010

Eltandborste

Finns det något ljuvare ljud
på denna jord

än ljudet av en
gigantisk
elektrisk
tandborste

som med våld försöker
ta sig in
i din lägenhet?

eltandborste electric toothbrush tandborste river hus demolishing a house foto anders nEltandborste / Electric Toothbrush (Foto Anders N)
(Klicka på bilden för att se den i större format)

Jag skulle försöka skriva vidare på min novell idag på eftermiddagen, men då började de borra i väggen igen. Så det blev en bild och en dikt istället. Det är fantastiskt vad man kan bli inspirerad ibland. Vardagens små händelser, vet du. Men det är skillnad på att skriva dikter och noveller. Dikter kan man skriva en rad i taget, mellan borrningarna. Noveller kräver längre sammanhängande kreativitetssjok, och det är svårt när man avbryts av hjärn- och väggskakning varannan minut. Får försöka skriva i kväll och natt i stället. Sova får jag göra på torsdag. Om de inte borrar då också, förstås...

Jaha, säger du. Det var en snygg bild. Men den är bara fejk för den är behandlad i Photoshop. Och det kan jag inte förneka. Så därför kommer den här som den såg ut innan jag lade på filter i Photoshop:

electric toothbrush eltandborste tandborste river demolerar hus betong bergsjön förort foto anders nEltandborste / Electric Toothbrush (Foto Anders N)

No comments: