Friday, September 18, 2009

Fotoklubben Nyansen

Höstfärger (2002) Foto Anders N

Den siste individualisten har gått med i gemenskapen. Nu är jag också med i en fotoklubb. Några fotograferande farbröder kom fram till mig när jag fotograferade på Bergsjöfestivalen härom helgen och värvade mig. Igår kväll var jag på första mötet och tittade på bildspel och drack kakor och åt te. Det var mysigt. Många trevliga människor i åldrarna 15-81. Medelåldern är hög dock, men det är ju bara trevligt att få känna sig ung ibland. Det har jag inte gjort sedan jag gick på manuskursen i Sunne. På filmvetenskapen var man däremot rena rama gubben... Ska bli spännande och se vad detta leder till, och vilka erfarenheter man kommer att kunna inhämta. Försöker minnas när jag var med i en klubb senast. Om jag överhuvudtaget har varit det någon gång... Men man är aldrig för gammal för att prova på något nytt.

No comments: