Sunday, April 28, 2013

Äggröra - Nästan precis som i receptet...

äggröra med spenat och parmesan
Har inte varit så inspirerad på matfronten på sistone. Istället för ett eget recept, provade jag därför ett som jag hittade i GP:s nätupplaga: Äggröra med Spenat och Parmesan. Det lät intressant. Men det blev inte särskilt likt det som de hade på bilden. Kan delvis ha berott på att jag inte hade några Chili Flakes. Jag vet inte ens vad det är. Tänkte att det borde gå lika bra med Corn Flakes. Men det hade jag inte heller några. Det fick bli Special K. Om det smakade bra? Nja... Den smakade faktiskt ingenting alls om jag ska vara ärlig. Lite ägg, det var allt. Men flingorna var knapriga...

4 comments:

Anonymous said...

Kanske inte en framgång för dig, men för mig var det. Första gången på länge jag inte har ätit just innan jag läser ett matinlägg.

Anonymous said...

Kanske inte en framgång för dig, men för mig var det. Första gången på länge jag inte har ätit just innan jag läser ett matinlägg.

Anonymous said...

Vill bara förtydliga att det tidigare inlägget, som i min iver råkade bli två, inte på något sätt nedvärderar din något annorlunda kokkonst. Tvärtom så uppskattar jag de och finner mycket nöje i de, det handlar bara om att att de ska betraktas på fastande mage.

T'syf ~pl said...

Jag förstår precis vad du menar. Det krävs oftast en mycket fastande mage för att få ner dem också, tro mig...