Tuesday, September 25, 2012

Tjock rök över Halmstad...

 halmstad, brand, industri, hamnen, tjock rök, otäck rök, hemsk rök, brandrök, foto anders n, tsyfpl
 Tjock rök över Halmstad (Foto Anders N)


Att det under den senaste veckan varit en viss brist på blogginlägg, och att bloggkommentarssvaren har dröjt, beror inte bara på den vanliga tidsbristen, utan också på att jag varit på mer resande fot än vanligt. Förra helgen var jag och hälsade på släkten, och den senaste helgen, samt ett par dagar dessförinnan har jag faktiskt varit utomlands. En lite längre fotoklubbsutflykt. Var jag har varit kommer jag att berätta om så småningom, men jag kan säga så mycket att jag i söndags kväll satt i en buss som åkte förbi Halmstad. Egentligen skulle den även ha stannat där, och släppt av ett par passagerare, men det gick inte på grund av brandröken. På bilden ovan kan du se hur röken väller upp från den brinnande fabriken långt borta i Halmstads hamn. Om de mörka molnen ovanför var just mörka moln, eller om de också var mörk brandrök vet jag inte, men hemskt såg det i alla fall ut...

No comments: