Tuesday, December 28, 2010

Mellandagsrea - Déjà vu

Idag har jag varit på mellandagsrea. I den här staden:

kristianstad, skåne, kulan, kula, vidvinkel, stora torg, stortorget, torget, rådhuset, vinter, snö, kallt, fotograf, påpälsad, vintermössa, jacka, långkalsonger, foto anders n
Stora torg, Kristianstad - December 2010 (Foto Anders N)

Om du tycker staden och/eller bilden känns bekant på något sätt, så kan det vara för att det var här jag påbörjade sommarens skånska resa. För lite mer än ett halvår sedan...

Stora Torg, Kristianstad - Juni 2010 (Foto Anders N)

6 comments:

Anonymous said...

Att visa sommarbilder är att strö salt i såren på en norrlänning....

T'syf ~pl said...

Förlåt. Ska hålla mig till snöbilder i fortsättningen. Och en och annan höstbild...

T'syf ~pl said...

Finns det någon sorts bilder som är som plåster på såren, eller i alla fall som att blåsa lite på dem?

Anonymous said...

Ja! Lite mer av dina bildbevis på dina färdigheter som kock hade inte skadat. Om du nu ska bli modebloggare måste du även dokumentera det du äter, för sådant är tydligen av intresse. Sedan är steget inte långt tills du börjar baka cupcakes och syr egna nåldynor. Heja Anders!

T'syf ~pl said...

Ajdå. Det blir ju inte så mycket matlagande när jag är i Olofström. Det får bli mitt blogglöfte till det kommande året - mer matlagning. Och naturligtvis fler modeinlägg överhuvudtaget. Annars kommer jag aldrig att kunna tävla med de stora bloggarna.

Men cupcakes och nåldynor? Nej, nån måtta får det vara...

Anonymous said...

Dina konstnärliga utsvävningar vad det gäller matlagning behös i en värld fylld av pastellig frostings på cupcakes och råkostsallader. Unikt inslag i husmanskosten om inget annat.