Friday, October 16, 2009

Idag och för sex år sedan...

Tittar ut genom fönstret. Det SNÖAR! Inte så mycket men i alla fall. Anders Ekborg är på TV och har precis lärt sig ett nytt ord. "Indiepop". Det lärde jag mig någon gång vintern 2001/2002. Är dock fortfarande lite osäker på vad det egentligen betyder. Någon som kan hjälpa mig med en bra definition?

För sex år sedan var det fint väder, och jag var med folkhögskoleklassen på Wanås. Och där fanns det gungor...

2003-10-16 (Gunggänget)

Det var också denna dag på Wanås som min Olympus gick sönder första gången. Precis när jag kommit dit så gick fjädern i zoomspaken sönder. Med andra ord så fortsatte kameran zooma när jag slutade. Vanligtvis när man släppte spaken så åkte den tillbaka och zoomen stannade. Nu var jag tvungen att själv försöka föra tillbaka den till neutralläget när jag ville att den skulle stanna. Men inte för långt, för då började den zooma på andra hållet igen. En mycket frustrerande dag, och ett under att jag fick några bilder överhuvudtaget...

No comments: