Monday, June 20, 2016

Och den skånska sommaren har börjat!

skånsk loppmarknad loppis sommarloppis sommar
Ja, jag vet. Jag har inte berättat slutet på förra årets norrländska resa ännu. Trots att det nu har gått mer än ett år sedan mitt första besök där har jag inte hunnit berätta om Umeå. Jag har till och med hunnit besöka staden två(!) gånger till sedan dess. Även om det andra besöket inte var särskilt långt. Men ändå...

Nu är jag alltså i södern igen. Jag har varit här ett tag, men tiden, lugnet och ron att sätta mig ner och skriva har inte infunnit sig. Jag ska försöka få ihop slutet på den första norrländska resan snart. Rapporterna från den andra norrländska resan (den som ägde rum i maj i år) får vänta tills hösten. Du vet, den resa som du fick två smakprov av, varav ett i högt beläget tillstånd och ett i synnerligen lågt, för ett par veckor sedan.

Därmed inte sagt att bloggen kommer att ta semester. Jag lovar att det ska komma lite huvudsakligen skånska bilder och upplevelser. Många lösa skruvar och tappade trådar i ett gammalt hus i Skåne tar mycket tid just nu. Om dessa skruvar och trådar så småningom kan hamna på bloggen är ännu oklart. Om bloggsommaren på grund av detta riskerar att bli för menlös har jag fortfarande hela förra sommarens samlade skånska reseminnen på lager. Med flera saftiga tågförseningar...

Jag har också för avsikt att återuppliva mitt Instagramkonto. För bilder tar jag ju trots allt fortfarande. Även om de inte har synts till här. Bilden ovan till exempel togs i helgen på något av det skånskaste och somrigaste som finns. Ja, mer behöver jag väl egentligen inte säga...

No comments: