Monday, July 14, 2014

Skåne i strejkens skugga - Tredje och sista delen

När jag under pågående tågstrejk gick in på Skånetrafikens hemsida, möttes jag av en stor ruta som informerade om att alla Öresundståg var inställda på grund av strejk. Det visste jag ju, men om jag inte hade vetat det, hade jag uppskattat upplysningen. Nu var frågan vilken alternativ resväg som var den bästa.

Jag knappade in avreseort och destination. Jag rekommenderades buss till Bromölla och vidare färd med Öresundståg(!!!) Reseplaneraren visar nämligen alltid den snabbaste resvägen, och kommer du från Olofström och ska resa till Skåne, är Öresundstågen i så gott som alla fall det snabbaste alternativet. Förutom när inga Öresundståg går naturligtvis. Varför rekommenderar Reseplaneraren passagerare att åka med inställda tåg?

No comments: