Sunday, September 22, 2013

Lägesrapport (Resor, Deadlines, Snuva och några förvarningar om vad som komma skall...)

Om du tycker att jag har varit frånvarande här på bloggen den senaste tiden, så har du naturligtvis helt rätt. Jag hade en skrivdeadline för en vecka sedan, och jag har utnyttjat mitt regionen-runt kort till fullo under veckan därefter. Flera intressanta samhällen och platser har besökts och kommer att dyka upp här på bloggen under hösten. Den närmaste veckan hade jag tänkt ägna helt och hållet till att färdigställa årets bidrag till en viss nordlig novelltävling. Så jag kommer fortfarande att vara frånvarande, men inte lika frånvarande som förra veckan. Ett par bilder ska jag väl hinna lägga ut också. Sedan är det dags för bokmässan. Också en tradition på denna blogg. Sedan ska jag väl börja kunna fungera som folk igen. Jag har fortfarande ett par av sommarens skånska resor kvar att bjuda på, inklusive den förfärliga Danmarksresan som jag har nämnt i förbifarten. Sedan blir det de senaste veckornas västsvenska resor. Schemat är fullt, med andra ord. Och som alltid när man verkligen inte har tid med det, så vaknade jag i morse med ont i halsen och en rinnande näsa. Förkyld! Och som om inte detta var nog så har jag blivit uppringd av GåBort. Du som läser denna blogg flitigt, vet vad det brukar betyda. De ringde mig i torsdags och kom med ett erbjudande som lät förvånansvärt vänligt och positivt. Men med tidigare "erbjudanden" i gott minne bad jag om en veckas betänketid. När jag nu funderat igenom, och kollat upp deras anbud, är jag inte lika säker längre. Som vanligt. Jag har förberett ett par frågor till dem. Vi får se vad som händer...

No comments: