Monday, January 14, 2013

Kort lägesrapport...

Torsdagens misstänkta Karlshamnsinfluensa (utan svin) var inte fullt så svår som befarats, när huvudvärken väl sovits bort återstod bara snuva och en smula halsont... De är på väg bort nu... Två nyårsrevyföreställningar filmades i lördags, de väntar otåligt på redigering och DVD-produktion. Först måste jag få tag på ett Firewirekort till nya datorn, det tänkte jag jaga på Onsdag. Mellan föreställningarna halvsov jag sittandes lutad mot en ljudisolerad vägg i Folkets Hus. Gårdagskvällen tillbringades i sällskap med Stanley Kubrick, gårdagen och dagen i ensamt majestät hukad över ett tangentbord. 5952 tecken (maxgräns 6000) hyfsad novell lyckligt avsänd till Allas novelltävling i Malmö för knappt två timmar sedan med post, efter att en större mängd våld krävts för att överhuvudtaget få upp luckan på postlådan bakom Netto... Fyra fototävlingar har deadline i morgon och övermorgon (en idag också, men den hinner jag inte med...) och en ny novelltävling har deadline den 21:e. Snart ska jag åka tillbaka till Göteborg, och förhoppningsvis få tag på några biljetter till årets filmfestival, dessförinnan tänkte jag försöka hinna med några fler sociala Blekingevisiter... Och så ska jag sätta ihop ett bildspel med tillhörande föredrag till fotoklubben. Sedan ska jag kanske äntligen bli klar med min nu halvfärdiga hemsidesuppdatering, därefter ska jag börja bearbetningen av de bilder jag tagit i det topphemliga fotoprojekt som jag har arbetat på nu över jul och nyår...och naturligtvis skriva fler blogginlägg. Jag har ett par färdiga i huvudet, de bara väntar på att hinna skrivas ner. Ett av dem kommer förmodligen att heta "Den sväljande tjuven" eller möjligen "Tjuven som svalde". Stay tuned...

No comments: