Thursday, February 17, 2011

Mera telefonterror

Den där telefonterroristen ringde mig häromdagen igen. Jag hade sovit dåligt natten innan och skulle försöka vila mig en stund på förmiddagen. Hade precis slumrat till, så ringde det. Dödstyst i luren. Om det i alla fall hade varit någon som stönat lite... Gick och la mig igen. Trött som jag var, så föll ögonlocken snart ihop. RRRRRIIIIIING! For upp. Svarade. Inte ett ljud. Lade på. Tog några steg mot sängen. DÅ RINGDE DET IGEN! Jag slet tag i luren. Väste ett "Nilsson", och försökte låta så irriterad jag bara kunde, vilket efter omständigheterna inte var så svårt... Men det var fortfarande lika tyst. Jag stod där ungefär en halv minut. Sedan började det tuta upptaget. För första gången i mitt liv drog jag sedan ur telefonen. Det fanns inget annat att göra...

No comments: