Monday, January 24, 2011

Tillbaka...

hav, vatten, is, älv, sea, water, river, ice, dimma, fog, skepp, båt, ship, boat, grå, grey, vinter, winter, isvatten, med en svag aning av skepp, ice water, foto anders n
Isvatten med en svag aning av skepp  (Foto Anders N)
Då var man tillbaka i ett relativt isfritt men frostigt Göteborg. Här uppe i Bergsjön ligger det förstås fortfarande mycket snö, men nere i stan är det mest rester av uppplogade snövallar och så naturligtvis de isbelagda trottoarerna. Försöker vänja mig vid Göteborg efter en månad Olofström. Det går så där. Det mesta är sig likt. Klockan 10 i morse så började de att borra i väggarna igen. Jag som trodde de var klara med alla stammar nu? Nej, nu påstår de att det är bredband som de drar in. Vilket förvånar mig, för jag har haft bredband sedan jag flyttade in. Det vill säga i ganska precis två år...

No comments: