Tuesday, November 9, 2010

Lägesrapport Tisdag 9/11 2010

Novembersnö (Foto Anders N)
Så här såg det ut utanför mitt fönster för ett par timmar sedan. Det ser ungefär likadant ut nu. Snö. Vinter. Kallt. Redan. Det är bara några dagar sedan jag såg höstvindarna blåsa utanför mitt fönster. Två stycken närmare bestämt:
höstvindar, löv, blåsa höst löv, foto anders n, höst
Höstvindarna (Foto Anders N)

Jag är fortfarande identitetslös. Just nu skulle jag ha varit i Frölunda och hämtat några bilder, men det får vänta en dag eller två. Jag vet inte om de tål att transporteras i det här vädret. Nu ska jag äta lite, sedan ska jag ut och posta femton försändelser och skaffa lite mer mat. Och så hem igen. Duscha. Sedan ska jag försöka ta mig till fotoklubben. Inte den vanliga, utan den andra: Göteborgs Fotoklubb. Fd Göteborgs Leicaklubb. Jag har ju sagt att jag ska bli Leicafarbror när jag bli stor. Smyga runt på gatorna med keps och en liten kamera, och ha utställning på bibliotek där jag visar fina svartvita bilder jag som jag tog i min ungdom. Som den här, från 2007:

mörka moln, dark clouds, vackra moln, beautiful clouds, bara moln, only clouds, moln över bergen, clouds over the mountain, Marcus Larson, Markus Larsson, målare, inspired by, inspirerad av, foto anders n, anders nilsson, olofström
Mörka moln (inspirerad av målaren Marcus Larson 1825-1864) Foto Anders N
Tillägg till lägesrapporten: Deadline till Göteborgs filmfestival i dagarna. Hittade ett gammalt projekt (film/bildspel/animation/experiment) på hårddisken som jag gjorde klart i helgen. Ljudläggning hela lördagen tills jag var hes. Du som har sett min American Pie, kanske kan ha en aning om vad det rör sig om. En fristående uppföljare om man så vill. Den heter "Den gröna lungan".

Och så kan det vara dags att ta en titt här igen.

För övrigt håller jag på med den nya layouten till hemsidan. Och testar olika program som man kan göra fotoböcker med.

No comments: