Thursday, June 11, 2009

Något längre visit i Växjö (Sol och skugga)

Växjö, domkyrka, domkyrkan, kyrka, kyrkan, kronoberg, småland, skugga, sol, solsken, i skugganNågot längre stopp i Växjö den här gången än förra. Inte för att tåget var i tid den här gången, utan så sent att jag missade mitt byte helt och hållet. Jag hänvisades då till ett tåg som inte fanns. När jag upptäckte det så gick jag till biljettluckan och fick rätt tid, till rätt tåg. Och en ny biljett. Tillbaka till Alvesta, som jag åkt förbi med det första tåget. Grejen var att vi var ordentligt försenade redan första gången vi passerade Alvesta. Hade jag klivit av där hade jag kunnat hoppat på det rekommenderade ersättningståget. Det var nämligen där det fanns, och inte i Växjö. Tågvärden hoppade av i Alvesta, men lät bli att berätta för mig att jag också borde ha gjort det.

Nu fick jag ett besök i Växjö på köpet istället. Hann med en kort sightseeing. Fram och tillbaka till domkyrkan (totalt 400 meter). Vad tycks förresten om ljussättningen?

No comments: