Friday, June 12, 2009

En stiftsstad till...

lund, studenter, student, lundastudenter, studentexamen, vrålapor, vita mössorPå hemvägen hann jag med en snabbvisit med tågbyte i en stiftsstad till. Denna gång var det studenternas stad - Lund!

lund, domkyrka, domkyrkan, lunds domkyrkaDomkyrkan
lund, domkyrka, domkyrkan, lunds domkyrka, lundagårdDomkyrkan bakifrån
lund, lunds universitet, universitet, universitetsbyggnaden, fontänen, muren, benknäckarenOch så förstås Universitetsbyggnaden. Med mur framför. Den mur, som vid mitt senaste besök i staden (2000, eller möjligen 2001) efterlämnade det hack i mitt vänsterben som jag fortfarande har kvar som minne...

Den här gången hade jag inte tid att bestiga någon mur, utan skyndade mig tillbaka till tåget, för vidare färd till Göteborg...

No comments: