Friday, June 29, 2012

Famous Spam!

Mottog igår ett mail från en av Sveriges mer kända fotografer, tillika en personlig favorit och förebild, och författare till den blogg jag läser flitigast. Meddelandet var en ensam länk. Väldigt lång var den, och såg minst sagt mystisk ut. Jag klickade inte. Ett par timmar senare skrev fotografen på sin blogg om hur hans mail hade blivit "hackad". Han hade fått ett mystiskt mail från en bekant och öppnat och, ja, du förstår säkert själv. Vad jag vet så räcker det inte med att öppna mailet för att bli smittad, man måste också klicka på länken. Det gjorde jag som sagt inte själv, men om du råkar få något konstigt mail av mig idag eller imorgon, så strunta i det...

För övrigt tycker jag att det var en stor ära att upptäcka att man fanns i personens adresslista. Jag skummade övriga mottagare och noterade ett par andra framstående kulturpersonligheter. Bland andra en världsberömd fotograf och en kulturjournalist och författare som finns representerad i min bokhylla. Ett trevligt sällskap att befinna sig i, helt enkelt...

No comments: