Sunday, November 29, 2009

Nu är jag inte längre släktens störste Robinsonkändis...

Expedition Robinson 2001 (Olofströmsversionen)

Sista året på gymnasiet gjorde några goda vänner till mig ett specialarbete (Projektarbete heter det visst nuförtiden) som gick ut på att de gjorde sin egen version av Expedition Robinson. Fast istället för en het paradisö, så spelades det in i ett tämligen kylslaget Olofström. Jag hjälpte till att filma lite, och medverkade som programledare Anders "Lundi" Nilsson (På den tiden var det Anders Lundin som var programledare i det "riktiga" programmet, och så får ni lista ut resten själva...) Resultatet sändes på Olofströms LokalTV (OLTV) och blev mycket populärt. Året efter studenten praktiserade jag på ortens högstadieskola, och då kände flera av eleverna igen mig från TV...

För övrigt har jag inte haft så mycket med Expedition Robinson att göra. Jag tittade väl en del på den första säsongen, som alla andra. Sedan har det blivit allt mer sällan. Men nu blir det till att börja titta igen, för jag fick just reda på att en släkting är med i årets säsong.

Jag har aldrig träffat personen i fråga (närmare bestämt mitt sysslingbarn/nästkusinbarn), men väl personens mamma, morfar, mormor och moster. Och jag hoppas naturligtvis att det går riktigt bra. Lycka till!

(Jag inser att det är lite sent att önska lycka till, eftersom hela programserien väl är färdiginspelad redan, men...ja, du förstår nog vad jag menar...)

No comments: