Saturday, June 26, 2010

One card to rule them all...

skånetrafiken sommarkort månadskortSignaturen "Titti" var snäll och besvarade min fråga i inlägget med Pågatågsglassen. Hon tipsade om Skånetrafikens Sommarkort, och ett sådant har jag naturligtvis. Med det kan jag åka tåg och buss vart jag vill i hela Skåne under två månader. Enda problemet är då att ta sig till Skåne. Ett månadskort (en månad) hemifrån till Skånegränsen (ca 7 km) kostar mer än Sommarkortet som gäller hela Skåne och i två månader. Titti tipsade också om en sida där man kunde läsa om Skånes sevärdheter. Där finns mycket trevligt som jag ska kolla in. Men jag vill också få in tips om sådant som inte räknas som vanliga sevärdheter, men som just du tycker är värt att besöka. Gärna det lite udda eller bortglömda. Som begravningsbyrån i Höör, pyramiden i Västergötland och de bugande björkarnas dal...

No comments: