Sunday, April 11, 2010

Lördag: Fotomässa

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010Igår Lördag var det Fotomässa här i Göteborg.
Där fanns mycket att spana på...

leica, leicafarbror, leicafarbröderHar jag sagt att jag ska bli Leicafarbror när jag blir stor?

leica, m9, kamera, leitz, camera, actionAlla berömda gatufotografer från Henri Cartier Bresson och framåt,
har haft en Leica om halsen. Senaste modellen är naturligtvis digital
och kostar ungefär 60.000 utan objektiv. Jag tror tyvärr inte HCB
hade haft råd med den...

Humorn i den här bilden måste man
nog vara släkt med mig för att förstå...

Karlshamns fotoklubbTvå medlemmar av Karlshamns Fotoklubb provar stativ.

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010, min bild av göteborg, utställning, fotoutställningMen det var inte bara prylar på mässan.
Det fanns utställningar också.
Här ser ni en samling bilder från Göteborg,
av olika fotografer...

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010, min bild av göteborg, utställning, fotoutställning, foto anders n, smilet Fåglarna till höger har Brutus Östling tagit, och de har
ingenting med Göteborgsbilderna att göra,
det har däremot bilden i mitten. Känns den igen?

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010, min bild av göteborg, utställning, fotoutställning, smilet, spårvagn, svartvitSå här ser den ut i närbild. "Smilet".
Du som brukar läsa den här bloggen
känner naturligtvis igen den,
och vet vem som är fotografen...

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010, min bild av göteborg, utställning, fotoutställningEn mässbesökare har hittat en snygg bild...

fotomässan, göteborg, fotomässa, 2010, min bild av göteborg, utställning, fotoutställning...

No comments: