Monday, December 28, 2009

Ny novellsamling!

Helt ny är den förstås inte, den kom ut i november. Jag har av någon anledning inte kommit mig för att skriva om den förrän nu. Här är den i alla fall. Den heter Där himlen börjar och är utgiven av Värmlands litteraturförbund. Och jag är med!


Sidan 105 till 113 i boken är mina. Novellen Lilla Anna och prästen bygger på en historia jag skrev när jag sökte till manuslinjen i Sunne. Och Sunne ligger i Värmland, så jag tyckte den passade perfekt till Föreningen Värmlandslitteraturs tävling. Och det tyckte visst de också.

Över hundra noveller skickades in. Fjorton kom med. Däribland min. Otroligt.

Tragikomisk har den kallats. Jag tycker mest den är tragisk. Men det bästa är att du bildar dig en egen uppfattning. Boken finns att köpa här.

2 comments:

Anonymous said...

Så spännande!

Unknown said...

Jag är stolt min vän!