Thursday, June 7, 2007

Broken wings and long ears

Jadå, det kommer fler bilder från Italien, men först tänkte jag bara berätta:

Jag missade ett par filmer och föreläsningar när jag var iväg, och nu har jag försökt komma ifatt igen. En populär, och relativt ny, film som Vingar av glas kan väl inte vara svår att få tag på? Men, i första videobutiken jag besökte fanns den inte "längre". OK, vidare till nästa, där den fanns.

Men väl hemma så fungerade inte filmen. Och det var inte konstigt, för den hade nämligen en stor spricka. Jag fick pengarna tillbaka i butiken, men de hade inte fler exemplar. Så jag gick till nästa videobutik. De hade inte heller filmen "längre". I fjärde butiken fanns det inte mindre än två exemplar, och det jag fick fungerade dessutom.

På vägen hem, mötte jag den här typen, som kom skuttande i godan ro på trottoaren utmed den vältrafikerade Munkebäcksgatan - tills han fick se mig...

No comments: