Friday, December 10, 2010

Global uppvärmning pågår - Låt mig stå!

snögubbe, drottningtorget, torget, centralen, centralstationen, järnvägsstationen, göteborg, december, julen 2010, odlingskooperativet, tillsammans, mölndal, global uppvärmning, pågår, låt mig stå, växthuseffekten, global warming, snowman, foto anders n

...stod det på snögubben som stod på Drottningtorget.
Enligt GP så var det odlingskooperativet Tillsammans
som låg bakom den.

snögubbe, drottningtorget, torget, centralen, centralstationen, järnvägsstationen, göteborg, december, julen 2010, odlingskooperativet, tillsammans, mölndal, global uppvärmning, pågår, låt mig stå, växthuseffekten, global warming, snowman, foto anders n

 En symbolisk manifestation med anledning av
miljömötet i Mexico. Den dök upp på
eftermiddagen, lagom till att alla pendlare
skulle passera på väg till järnvägsstationen.

snögubbe, drottningtorget, torget, centralen, centralstationen, järnvägsstationen, göteborg, december, julen 2010, odlingskooperativet, tillsammans, mölndal, global uppvärmning, pågår, låt mig stå, växthuseffekten, global warming, snowman, foto anders n

Tre timmar senare passerade jag gubben igen. Bra tre timmar.
Och ändå hade någon idiot redan hunnit ha sönder den.

Som jag brukar säga: Varför måste folk ha sönder allting?

1 comment:

Anonymous said...

Kan man inte skapa något kreativt själv kan man alltid förstöra det...