Friday, December 31, 2010

Efter speciellt önskemål - Klassisk matspecial!

Då det har kommit till min kännedom att det finns ett speciellt intresse för min matlagning, så har jag nu efter mycket betänkande beslutat mig för att visa några aldrig tidigare publicerade bilder. Från den första tiden efter att jag flyttat hemifrån, hösten 2004 i Gamleby:

Först! Den allra första maträtten jag lagade sedan jag flyttat hemifrån: En omelett!
omelett, äggröra, bacon, misslyckad matlagning, mat, nybörjarkock, foto anders n
Ja, det skulle i alla fall föreställa en omelett! (Foto Anders N)
Någon vecka senare försökte jag för första gången någonsin mig på matlagning utan recept. På känn, eller efter behag, eller vad man nu vill kalla det. Jag minns inte vad det var tänkt att föreställa, möjligtvis var det raggmunk, men jag minns att jag döpte resultatet till "Klump" och att jag hade ont i magen flera dagar efteråt.

klump, raggmunk?, misslyckad matlagning, foto anders n
"Klump" Det tog ett par år innan jag vågade laga mat utan recept igen...
(Foto Anders N 2004)
Avslutningsvis en rätt som inte ens jag lyckades misslyckas med: Bakad potatis. Notera matbordet.

bakad potatis, enkelt matbord, stol, foto anders n
Bakad potatis, utan större problem (Foto Anders N 2004)

1 comment:

Anonymous said...

Jag ställer mig frågande till varför någon ännu inte snappat upp dina färdigheter och gett dig ett eget matlagningsprogram, det behövs en kontrast till smilfinken Leila och Nigella "jag stoppar ner fingrarna i all mat jag lagar" Lawson. Ännu ett inlägg att glädjas åt. Tack!