Friday, December 10, 2010

Apropå källkritik och väderprognoser...

...och en tidigare kommentarsdiskussion på den här bloggen:  Jag gick in på samma vädersida på nätet nu, för att se om man vågade sig ut. Just nu: Lätt molnighet och -12(!) påstod den. Om 26 minuter kommer det däremot bara att vara -6 och mulet. Jag tror jag väntar till dess...

Göteborgsvädret är ombytligt, det måste man säga...

Tillägg: Nu är det 11 minuter kvar. Solen har kommit och gått utanför fönstret. Fortfarande lätt molnighet och minus 12 på datorn. Inne i lägenheten har jag termometer och kan mäta själv. 19 grader! Det är en hel grad mer än innan jag åkte till Stockholm...

Tillägg 2: Solen framme igen. Fortfarande minus 12, men bara 1 minut kvar till den drastiska 6-gradershöjningen. Så jag tror jag tar på mig skorna så länge...Vi hörs!

1 comment:

Anonymous said...

Det är ju det jag säger, källkritik.Ungefär som att de säger att vi börjar gå mot ljusare tider, en sörre lögn får man leta efter.