Friday, December 31, 2010

Ett försenat 100-årsjubileum

I augusti i år ägde ett mycket viktigt jubileum rum. Då hade jag fullt upp med Planket. Idag är sista chansen att uppmärksamma: 1910 föddes en flicka som hette Anna, i Nämpnäs, Österbotten.Hon hade alltså fyllt hundra år i år.

I slutet av 1930-talet flyttade hon till Skåne.

mormor, passfoto, nämpnäs, närpes, österbotten
Anna Eklund, passfoto ca 1938 (okänd fotograf)
mormor och jag, mormor, anders, två år, 74 år, olofström, jämshög, hässlehult, foto anders n
"Torpet 1984. Anders och jag en dag i somras då det inte regnade"*
(Foto Kajsa Nilsson)
mormor, gammal, frödingvägen, olofström, anna gustavsson, född eklund, foto anders n
Anna Gustavsson, f. Eklund (Foto Anders N 1992)

Grattis mormor!


*En sommarbild, jag vet. Men det är inte jag som tagit den. Och jag hoppas att föregående inlägg kan uppväga till viss del.

1 comment:

Anonymous said...

Så vackert! Sommarbilderna till trots fylldes jag med värme. Jättefint inlägg.