Tuesday, November 16, 2010

Identifierad!

Bankkontor. Tisdag eftermiddag. En man i en sliten jacka kliver in. Ynglingen bakom disken sitter i telefon, men kopplar över samtalet till en kollega.

Y: Hej.
M: Hej. Jag skulle hämta mitt ID-kort.
Y: Vadåförnågot?
M: Mitt ID-KORT.
Y: Jaha. Hur var namnet?
M: Anders Nilsson
 

Y går bort till en hylla och hämtar något. Räcker fram ett papper.

Y: Skriv på här.
M: Ska bara se att det är jag på kortet först. Ja, det är det ju.
 

M skriver på. Y tar papperet och försöker skriva på. Det går inte. Tre försök, sedan ger han upp.

Y: Besvärligt papper det här. Hejdå.
 

Y räcker över kortet. Återgår till sitt. M går ut och försvinner bort över torget.

4 comments:

R said...

Besvärligt var ordet, slutklämmen gjorde upplevelsen fullständig antar jag. För övrigt ville jag bara skryta lite, köpt ett objektiv på rea, kan du tänka dig, inte ens objektiv handlar jag som folk. Det var dagens rapport från norr. Ha en fortsatt trevlig kväll herr identitet.

T'syf ~pl said...

Objektiv på rea låter helt rätt. Bara "folk" köper objektiv till fullpris. Riktiga fotografer köper på rea eller begagnat. Jag har köpt så gott som alla mina på Tradera (var annars) och Blocket...

samma samma said...

Du är av den modigare sorten som vågar köpa saker via blocket, jag jobbar på att övervinna den rädslan.

T'syf ~pl said...

Den rädslan är förståelig, men går att kringgå. Det ger mig en idé till ett kommande blogginlägg: "Vad man ska tänka på när man handlar objektiv på Blocket". Kommer så småningom...