Saturday, November 27, 2010

Hemsidan uppdaterad (bättre sent än aldrig)

Du har kanske noterat att min hemsida inte uppdaterats sedan 2009. Det beror inte i första hand på lathet utan på att Word inte tycker om mig. Jag har nämligen använt detta antika ordbehandlingsprogram för att göra sidan. Jag saknar tillgång till något mer avancerat program, men det har inte gjort något, eftersom jag anser att själva sidan bör vara så enkel som möjligt för att framhäva innehållet...

Det fungerade bra, tills plötsligt programmet en dag slutade tycka om mig. Texterna på html-sidorna flög och for runt. Centreringarna slutade att fungera. Allting hamnade i vänsterkanten, och dessutom blev det fet stil av alltihopa. Mycket irriterande. Därför inga uppdateringar. Jag har försökt hitta en layout som fungerar både för mig och Word. Jag har inte hittat den ännu, men idag har jag redigerat delar av min befintliga hemsida manuellt, dvs i HTML-koden, för att åtminstone lägga in något av vad jag har pysslat med under det senaste året: Mina utställningar och ett visst stipendium inte minst. Nu är CV:t och indexsidan uppdaterade. Nästa steg blir att försöka fixa fotosidan. De bilder som finns där just nu börjar kännas en smula mossiga, och inte representativa för det stadium i min fotografiska utveckling där jag befinner mig just nu. Men det kommer att ta ett tag. Njut av index och CV så länge.

Och hemsidan finns, om du skulle ha glömt det, här: http://www.andersn.se

No comments: