Saturday, November 27, 2010

Grattis Hanna!

Varje gång jag är i Olofström brukar jag ta en sväng med kameran och se vad som har hänt sedan sist jag var hemma. Det här besöket i Olofström bjöd på få fotograferingstillfällen, det regnade i princip hela tiden. Men jag hann med att besöka ett kulturellt arrangemang. Gjorde ett nytt försök att öva upp mina mingelkunskaper. Det är alltid lättare att mingla i Olofström av någon anledning... Men vad var det för kulturalitet jag bevistade då?

Jo, det är fler som fått stipendium i dagarna: Kulturstipendium för unga Olofströmare delades ut i Måndags kväll. Denna gång till Hanna Karlsson från Jämshög. Hanna är intresserad av inredningsarkitektur och går sista året på Konstfack i Stockholm. Hon har även illustrerat en charmig barnbok. Den och exempel på andra av hennes verk visades för oss som trotsat regnet och samlats inne på biblioteket. Och så fick hon diplom, blommor och check.

Hanna Karlsson, Olofström, Jämshög, Olofströms kulturstipendium, kulturstipendiat 2010, kulturstipendium för unga Olofströmare, konstfack, foto anders n, anders nilsson
Hanna Karlsson, Olofströms Kulturstipendiat 2010 (Foto Anders N)

Stort grattis till Hanna!

Läs mer om henne och hennes verk i BLT:s artikel här
Tore från Sydöstran var med vid ceremonin.
Läs mer om stipendiet och tidigare mottagare här.

No comments: