Friday, July 15, 2011

6851

...tecken, inklusive blanksteg, har jag nu skrivit av min novell till ICA-kurirens novelltävling. Tema: Nyckeln. Deadline i kväll. Började skriva på allvar först igår, vilket naturligtvis var alldeles för sent, men så fick jag inte någon riktigt bra idé förrän i onsdags. Efter att ha grubblat i två veckor ungefär. Men det är ju ofta idéen som är det stora jobbet. När man väl har den är det mest grovarbete. Max antal tecken är 10 000. Det finns alltså inget som hindrar att jag lämnar in den som den ser ut nu, men lite längre ska jag nog försöka få den att bli. Som vanligt började jag med början och slutet, och sedan försöker jag binda samman de två. Det hade jag gjort redan vid ungefär 4000 tecken, men sedan har jag förstärkt och formulerat om. Lagt till lite ordlekar. En avslutade deciliter vetemjöl som redning bör vara det sista som behövs. 1000 tecken till ungefär. Det gäller bara att se till att den inte blir för vattnig. Saftig och lite rå i mitten är den. Lite grönsaker finns också med. Kanske lite fånig, men så är det också jag som har skrivit den...

No comments: